Competitie/Teams

Competitie

Als lid van TCW kun je uiteraard meedoen aan de KNLTB-competitie. Er zijn meerdere teams actief in verschillende klassen en competities. We spelen met gemengde, dames en herenteams. Met name in het voorjaar zijn er veel deelnemers: met zo’n 8 deelnemende teams kunnen we ons met recht een actieve vereniging noemen.

Wil je zelf competitie spelen, neem dan even contact op met de VCL (verenigingscompetitieleider) Clarie Waterlander. Zij kan aangeven in welke competities er eventueel ruimte is om je aan te melden als team en kan ook aangeven of er in de bestaande teams nog ruimte is voor spelers.

Competitie-afspraken

Als je meespeelt met de competitie, zijn er een aantal afspraken:

• Inschrijfgeld per team is ongeveer € 100,00. Dit bedrag wordt samengesteld uit de bijdrage voor de KNLTB en de kosten voor de ballen. Het inschrijfgeld wordt in rekening gebracht door TCW. De teamcaptains regelen de betaling met de penningmeester van TCW.
  • Teams bestaan uit minimaal 4 spelers, maar we adviseren een extra speler in het team op te nemen.
  • Je bent met elkaar verantwoordelijk voor het netjes achterlaten van de banen en de kantine als je een thuiswedstrijd speelt..
  • Alle tennisgebonden reglementen worden door de KNLTB gecommuniceerd via de website www.knltb.nl.

KNLTB competitie

Belangrijke informatie voor team captains (en spelers)

• De team captain is verplicht om in het enkel- en dubbelspel de spelers in volgorde van afnemende speelsterkte op te stellen. De speelsterktes staan vermeld in het spelersprofiel op MijnKNLTB.nl (N.B. Hierbij geldt de speelsterkte en NIET de actuele rating)
  • De team captain van het ontvangende team is verplicht om direct na afloop van de wedstrijd de uitslagen in te voeren op MijnKNLTB.nl.
  • De team captain van het bezoekende team is verplicht om, voor het verlaten van het park, de digitaal ingevoerde uitslagen op juistheid te controleren.
  • Invallersregeling: Bekijk hier de invallersregeling.
  • Voorkomen van boetes: In een aantal situaties kan de KNLTB een boete opleggen aan TCW. Dit is bijvoorbeeld het geval als een niet-gerechtigde speler (invaller) meedoet of  je team niet komt opdagen (ook al heb je [telefonisch] afgezegd). In principe komen dergelijke boetes voor rekening van het desbetreffende team. Het is van groot belang als een situatie zich voor dreigt te doen altijd vooraf contact op te nemen met de VCL, zodat gezocht kan worden naar mogelijkheden om het probleem op te lossen.
  • Het competitiereglement 2023

TCW deelnemers KNLTB competitie

In de KNLTB voorjaarscompetitie 2024 doen er 7 teams van TCW mee

• Dames Dubbel Dinsdag avond, 4e klasse: Willemien Huisman (team captain), Jacqueline Vissers, Loltsje Oosterbos, Martha Adema en Willy Burger