De tennisbanen

TCW beschikt over twee mooie ProVision banen in eigen beheer, gelegen naast het Mouneplein. Deze banen zijn het hele jaar rond beschikbaar voor onze leden.

Beschikbaarheid en reserveren van de banen (KNLTB Clubapp)

De banen van onze vereniging worden intensief gebruikt. Er zijn veel mogelijkheden om vrij te spelen, maar ze zijn daar niet altijd voor beschikbaar. Een deel van het jaar zijn gedurende de week diverse vaste activiteiten op de banen 1 en 2, zoals de lessen op woensdagavond en donderdagmiddag, de instuif op maandagavond en in het voorjaar en najaar de verschillende competities. Check de KNLTB Clubapp om te zien of er een baan beschikbaar is en om voor jezelf te reserveren.

Om een baan te kunnen reserveren, gebruiken we de KNLTB Clubapp. Als je lid wordt van TCW krijg je hiermee automatisch toegang tot de app. Uitleg van de app en hulp bij installeren vind je in deze handleiding van de KNLTB

Introducés

Introducés zijn van harte welkom op de baan! Leden die een introducé willen meenemen geven dit per app aan bij de penningmeester/secretaris(Jacqueline Vissers of Aimée Postuma) of bij de receptie van camping Mounewetter. De ‘kaarten’ kosten €5,00 en je kunt dit bedrag rechtstreeks overmaken naar bankrekening NL84 RABO 0371 5065 06 t.n.v. Tennisclub Witmarsum o.v.v. ‘Introducé, naam en datum. Het is ook mogelijk via de receptie van de camping te betalen. Registreer je introducé wel in je reservering in de KNTB Clubapp. Introducé-kaarten zijn geldig voor één uur. Niet-leden zonder introducé-registratie in de app wordt gevraagd de baan te verlaten.

Baanvoorschriften

Om met elkaar het spelen plezierig te houden en om de banen netjes te houden, hebben we de volgende afspraken:

1. Het reserveren van de baan via de KNLTB-Clubapp is verplicht. Je kunt voor de duur van één uur de baan reserveren
  2. Tot 20.00 uur hebben de pupillen en junioren dezelfde rechten als seniorleden.
  3. Niet spelen bij sneeuw. Er kan eigenlijk altijd gespeeld worden, tenzij er sneeuw ligt. Let op: ga dan geen sneeuw ruimen als er sneeuw op de banen ligt. ·
  4. Maak je schoenen schoon als je de mat op gaat én als je er weer afgaat.
  5. Niet roken.
  6. Veeg na het spelen de hele baan, ook de uitloopstroken.  (beschrijving hangt in de hal)
  7. Houd de baan en tennispark netjes.
  8. Meld het alsjeblieft als er iets kapot is of iets loslaat!  Dat kan bij het bestuur of via info@tennisclubwitmarsum.nl
  9. Is verlichting noodzakelijk, kijk dan voor een instructie in de hal bij de meterkast.
  10. Wil je spelen met iemand die geen lid is, regel dan een ‘introducékaart’ bij een bestuurslid of bij de receptie van de camping en registreer dit via de KNLTB clubapp. Deze kost € 5,00 en is één uur geldig. Speelt je maat zonder deze registratie en dit wordt opgemerkt dan kost deze kaart € 10,00 of verwijdering van de baan.

We rekenen op ieders medewerking!

Kleding, schoeisel en ballen

Er wordt gespeeld in sport(tennis)kleding. Het is toegestaan beschermende kleding te dragen. Alleen tennisschoenen met gestrikte veters zijn toegestaan, dus schoenen zonder profiel en hakken.