Clubkampioenschap TCW trapt af met Dames Dubbel in Mexicaanse sfeer

Dit jaar zijn de clubkampioenschappen van TCW anders van opzet. In één week is er één categorie die speelt om het CK 2023. Afgelopen week speelden zeven teams, verdeeld over twee poules, om de titel. Er waren mooie partijen en er is sportief en spannend getennist. De dames waren erg aan elkaar gewaagd. Op zondag is de finale gespeeld tussen de twee poulewinnaars: Fenneke van Hecke/Anneke Westra tegen Karen den Boer/Willie van der Veen. Het was een spannende strijd met mooie rally’s en regelmatig deuce momenten. Fenneke/Anneke trokken aan het langste eind en mogen zich de clubkampioen van 2023 noemen. De troostfinale werd gespeeld tussen de beide nummers twee uit de poules. In de tweede poule was dat nog heel spannend en het reglement van de KNLTB moest er aan te pas komen om te bepalen dat Loltsje Oosterbos/Angelique Buma gingen spelen tegen Willemien Huisman/Jacqueline Vissers. Ook dit was een prachtige wedstrijd met mooie rally’s. Willemien en Jacqueline wonnen de wedstrijd en daarmee de derde prijs. Loltsje en Angelique gingen met de vierde prijs naar huis.

Sinds enkele weken is een viertal dames gestart met ‘Maak Kennis Met Tennis’, waarbij beginnende spelers de basistechniek van het tennisspel leren. Dat deze dames aanleg voor tennis hebben werd snel duidelijk bij de wedstrijden die ze speelden. In drie partijen met steeds een andere partner en tegenstanders was te zien dat er snel progressie is gemaakt met mooie slagen, smashes, volley’s en rally’s. Ook het plezier spatte er vanaf. Deze dames sluiten gemakkelijk aan bij de instuif en de toernooien en zijn een waardevolle aanwinst voor onze club. Ook hier moest flink gerekend worden. Anneke Smid en Sjoukje Stuiver hadden evenveel wedstrijden gewonnen. Sjoukje had twee games meer dan Anneke en won de eerste prijs. Emmy had haar teen lelijk gestoten en kon de laatste partijen niet meer spelen. Beterschap, Emmy! Met een invaller zijn de resterende partijen gespeeld.

Van harte gefeliciteerd dames!

Het publiek kwam iedere avond kijken en kon genieten van het spel onder het genot van een Mexicaans hapje en drankje. Vooral de Desperado-biertjes waren populair. Zelfs het weer paste zich aan aan het Mexicaanse thema; het was de hele week zonnig en warm.

Uitslag:

• 1. Fenneke van Hecke en Anneke Westra
  • 2. Karen den Boer en Willie van der Veen
  • 3. Willemien Huisman en Jacqueline Vissers
  • 4. Loltsje Oosterbos en Angelique Buma

Maak Kennis Met Tennis:

• 1. Sjoukje Stuiver
  • 2. Anneke Smid

Foto’s van deze prachtige week en finaledag vind je hier in de fotogalerij van onze site.

En door!

De volgende categorie is de Heren Dubbel, zij spelen in de week van maandag 10 juli tot en met zondag 16 juli. Je meldt je uiterlijk 30 juni (20.00 uur) aan samen met je dubbelpartner via dit online formulier of via de formulieren die hangen in het clubgebouw. Ook deze week heeft een thema: ‘Hollands’. Laat je verassen door een gezellig Hollands sfeertje met bijpassende hapjes en drankjes.